EV-TEST100 w połączeniu z odpowiednim wielofunkcyjnym miernikiem firmy HT (np. MacroTest G3) symuluje pojazd
elektryczny podłączony do stacji ładowania, pozwalając na weryfikację pełnej funkcjonalności oraz bezpieczeństwa elektrycznego
stacji ładowania samochodów elektrycznych w skrócie EVSE (EVSE od słów Electrical Vehicle Supply Equipment).
Adapter potrafi symulować obecność samochodu elektrycznego w celu pomiaru sygnałów napięcia wyjściowego ze stacji ładowania oraz
symulować warunki stanów awaryjnych.
Możliwości adaptera EV-TEST100
- Do badania stacji EVSE z trybami ładowania 2 i 3
- Kabel ładowania ze złączem typu 2 (IEC 62196-2)
- Symulacja stanu pojazdu przełącznikiem Control Pilot (stan CP)
- A - samochód elektryczny odłączony
- B - samochód elektryczny podłączony, ale nie gotowy do ładowania
- C - samochód elektryczny podłączony, gotowy do ładowania, wentylacja nie wymagana
- C - samochód elektryczny podłączony, gotowy do ładowania, wentylacja wymagana
- Symulacja obciążalności prądowej przełącznikiem Proximity Pilot (stan PP)
- NC - system EVSE odłączony
- 13A - system EVSE podłączony z prądem maksymalnym 13A
- 20A - system EVSE podłączony z prądem maksymalnym 20A
- 32A - system EVSE podłączony z prądem maksymalnym 32A
- 63A - system EVSE podłączony z prądem maksymalnym 63A
- Symulacja warunków awarii FAULT PE - przerwany przewód ochronny PE
- Symulacja warunków awarii FAULT E - błąd w sygnale CP
- Sprawdzenie sprawności wewnętrznego miernika energii stacji (sekcja LOAD)
- Kontrolki LED do detekcji obecności faz napięcia
- Zacisk podłączenia kabla sygnałowego C100EV do podłączenia przyrządu HT
- Zaciski N, PE, L1, L2, L3 do podłączenia do przyrządu HT
- Zaciski PE, N, L do podłączenia zewnętrznego obciążenia
- Bezpiecznik ochronny dla sekcji LOAD
- Pomiary zgodne z normami IEC/EN61851-1 oraz IEC/EN60364-7-722
- Adapter EV-TEST100 współpracuje z następującymi przyrządami HT*:
- MACROTESTG3
- COMBIG2
- COMBIG3
- SUPERCOMBI
- COMBITEST425
- COMBI521
(*) - wymagana aktualizacja firmware
|
Mechaniczna blokada
Dzięki symulacji statusu samochodu jest możliwa weryfikacja, poczynając od statusu B, czy kolumna stacji ładowania blokuje
możliwość odłączenia kabla. *
* - tylko dla stacji ładowania wyposażonych w system blokowania
|
|
Symulacja awarii PE i CE
Dzięki przełącznikowi jest możliwe przeprowadzenie symulacji przerwy w przewodzie ochronnym
(Fault PE) oraz symulacji błędu w sygnale CP (Fault E)
|
|
Monitoring wyjścia PWM
Poprzez dedykowane wyjście oraz będący na wyposażeniu kabel C100E jest możliwa weryfikacja trybu ładowania
i dekodowanie prądu ładowania poprzez akwizycję sygnału PWM (modulacja szerokości impulsu).
|
|
Weryfikacja przełącznikiem CP
Symulacja stanu pojazdu elektrycznego: odłączony, podłączony i gotowy do ładowania lub nie gotowy, wentylacja
wymagana lub nie wymagana.
|
|
Weryfikacja przełącznikiem PP
Możliwość symulacji różnych obciążalności kabla ładowania, aż do 63A, gdy EV-TEST100 jest podłączony do stacji ładowania*.
* - tylko dla stacji ładowania wspierających tą funkcję
|